Hallo bezoeker

Welkom op mijn frog-blog.









Pagina's

maandag 12 april 2010

Denkmoment - Ding 9

Meerdere termen van web 2.0 had ik al gehoord of gebruikt. Voor mij persoonlijk hebben enkele onderdelen al vruchten afgeworpen. RSS begreep ik wel, maar kon niet ontdekken hoe het in de praktijk werkte, nu scheelt het me wel tijd.
Een weblog zal ik na de cursus niet meer in deze vorm bijhouden. Maar het is wel een idee om te kijken of we dit voor extern gebruik kunnen opzetten, zodat we met onze klanten interactief kunnen communiceren. Het doorgeven van tips of recensies zal bepaalde lezers kunnen trekken. Of zou dit in de vorm van een ning kunnen? Of zullen we een Bieb-Hyves gaan oprichten net als de omroepen bijvoorbeeld doen?
Het bewerken van foto's kan zeker nut hebben voor de website en het maken van aankondigingen/keuzelijsten.
Een diashow of een Youtube-filmpje van een leuke activiteit geeft inzicht wat de bibliotheek allemaal te bieden heeft. Een diashow van onze afdelingen voor nieuwe én oude klanten kan verhelderend werken. Jammer dat er geen podcasts van bepaalde lezingen gemaakt worden, die je dan op de website zou kunnen plaatsen.
Twitter vind ik persoonlijk nog weinig toevoegen. Vanuit het werk kan het handig zijn om iets door te geven, maar hoe krijg je klanten zover dat ze de bieb gaan volgen?

2 opmerkingen:

  1. Ook kunnen tips en recensies worden doorgegeven via een Wiki (maar die komt nog aan bod). Wat betreft de filmpjes ben ik helemaal met je eens, en waarom worden er nog geen podcasts gemaakt? iemand zal ermee moeten starten..
    het enige wat wel in de gaten moet worden gehouden is dat de informatie ook snel weer verouderd, dus dat moet goed worden bijgehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op de nieuwe website van bibliotheek Zwolle zitten allerlei web 2.0 toepassingen. Ik sluit me wel aan bij Classy Poof!! dat informatie up to date gehouden moet worden. Volgens mij moet je op een goed cms aan kunnen geven hoelang informatie op de site blijft staan. Maar dat weet Geronimo wel.

    BeantwoordenVerwijderen