Hallo bezoeker

Welkom op mijn frog-blog.









Pagina's

maandag 19 april 2010

Social bookmarking en Delicious - Ding 10

Ik ben dwars en merkvast. Na het nodige gespeel in de zandbak van Delicious zag ik voor persoonlijk gebruik weer een aanmelding bij weer een ander onderdeel 2.0 niet zitten. iGoogle heb ik constant open staan vanwege de RSS, het nieuws en de leuke optische illusies. In de "bladwijzers" van iGoogle heb ik bijna al mijn favorieten vanuit Internet Explorer overgezet (of gedeleted - heerlijk zo'n voorjaarsschoonmaak)
Tijdens het bekijken van sites op Delicious ben ik wel weer tegen leuke sites aangelopen, die ik voor privé en werkdoeleinden opgeslagen heb.
Tijdens mijn bureaudiensten wil ik nuttige "inlichtingensites" toevoegen.
Delicious zou voor het werk wel een soortgelijke functie kunnen hebben als "Mypip".
In deze situatie kunnen alle medewerkers favorieten toevoegen. Misschien is het toch een idee te gaan starten met een bieb-account en het naast "mypip" te gaan proberen. Dat kan zijn voor heel KNW, of HHW of alleen de non-fictie en muziek in HHW? Graag(re)actie.

2 opmerkingen:

  1. werken we al met mypip? Ik vind het in elk geval een goed idee, alhoewel we op de jeugdafdeling niet zo heel veel favorieten hebben als bij VI of VL. Helemaal op de VI afdeling kan het meer overzicht bieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mypip wordt door mij incidenteel gebruikt. Het is soms makkelijk voor Al@din. Er staan trouwens wel een paar jeugdsites op. Het verschil met Delicious is dat er niet zelf favorieten toegevoegd kunnen worden. Een voorstel kan naar Jeannette Bijlsma. Als er iets nieuws is toegevoegd, krijgen we wel een mail door welke site dat is.
    Daarom denk ik dat Delicious een aanvulling kan betekenen.

    BeantwoordenVerwijderen