Hallo bezoeker

Welkom op mijn frog-blog.









Pagina's

vrijdag 30 april 2010

IM - Ding 14


Chatten deed ik jaren geleden via ICQ met onze zoon die in Enschede studeerde. Deze mogelijkheid van communiceren gebruik ik al jaren niet meer, maar mis het ook niet. Skype (met de VS) met beeld en geluid heeft mijn voorkeur, nu hoef ik me geen ongeluk te typen.
In de bibliotheekwereld werd destijds gechat door een Al@din-medewerker, o.a. vanuit Alkmaar. Deze dienst is echter weer opgeheven.
Ik denk dat het probleem tweeledig is: welke functionarissen zijn hier voor te strikken en hoe bereik je de juiste doelgroep.
Aangezien ik niet weer iets wil downloaden en installeren doe ik pogingen om m.b.v. Google-chat collega's te vinden en als gadget mijn online/offline status (à la Edo) toe te voegen, maar helaas ik krijg het niet echt voor elkaar. Ik heb de code uit de Googe TalkBack via de gadget HTML/Java overgezet. Als ik die open meld ik me aan voor een groepschat. Hier zit ik niet op te wachten. Maandag ga ik toch even langs bij onze coach.

4 opmerkingen:

  1. Hallo Kikker,

    Je chat aan/uit zetten gaat volgens mij via Gmail/status instellen. Althans dat is mij alvast gelukt. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi WWWWoW, dank voor je reactie. Ik heb het maandagmorgen toch ontdekt, maar dacht dat het niet werkte. Aangezien Hilde zich aan mijn lijstje heeft toegevoegd, mag ik aannemen dat, als mijn medechatters tegelijkertjd aan hun pc zitten, ik met hen kan babbelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei... moet ik mij door jou laten bijcoachen??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vanavond op 17 mei eindelijk een gesprek met Hilde en Ria tegelijk. Neemt veel tijd in beslag, wat de familie betreft toch maar via Skype.

    BeantwoordenVerwijderen