Hallo bezoeker

Welkom op mijn frog-blog.









Pagina's

maandag 26 april 2010

Online kantoortoepassingen - Ding 13


Voor eigen gebruik had ik al een excel-bestand met de door Hans gelezen boeken, in Google-docs gezet. Zodoende hoef ik nooit meer een gelezen titel meer mee naar huis te nemen en kon ik meteen de gegevens overal aanvullen.
Gmail-adressen van collega's had ik niet bij de hand, maar ik ben gaan "spelen" met mijn twee gmail-accounts. De instructie Zoek&Boek heb ik naar Google-docs gekopieerd en hierin aanpassingen aangebracht - opgeslagen - gedeeld - en vanuit het andere adres weer aangevuld. een uitkomst.
Hadden we dit maar eerder geweten, dan had de werkgroep "harmonisatie IBL/Z&B" hier zeker winst uit kunnen halen.
Dit onderdeel kan zeker veel gebruikt gaan worden.
Sorry Erna, ik ben het afgelopen weekend weggeweest, voor Hans gelukkig zonder internet :-) en heb de nota niet gelezen, laat staan aangevuld.

N.B. aanvulling van maandagavond 20.30 uur: tijdens het werk tijd gevonden om de beleidsnota snel door te kijken, geen tijd om inhoudelijk te lezen, wel een typfout in het rood aangevuld. Het leuke was dat Ria Kootker gelijktijdig bezig was en ik binnen één minuut haar wijziging op mijn scherm zag verschijnen.

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je googledocs al had ontdekt voor de boekenlijst, daar had ik zelf nog niet aan gedacht maar het is er wel een handige toepassing voor. Ik heb vanmorgen alle gmail adressen gemaild, dus je kunt nog iets met ons delen als je dat wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je net als ik gedeeld hebt met je eigen mailadressen. Dat werkt heel goed. Het is verbazend om te zien dat op alle adressen tegelijkertijd het document weer binnenkomt met aanvullingen/verbeteringen etc.
    Dit moet toepasbaar zijn in ons werkverkeer.

    BeantwoordenVerwijderen